1. Projekt -- 8x8 LED Mátrix programozása --V1.1
by Roboworld Hobbielektronika
Rövid leírás:
Ebben a rövid kísérletben megtanítunk, hogyan is kell megépíteni egy olyan kapcsolást, amelyben egy 8x8-as LED mátrixot használunk. Az általunk használt kijelző egy MAX7219-es IC-vel vezéreljük. Lássunk is neki.
Hardware:1 db Arduino Uno
1 db LED Dot Mátrix modul
Jumper kábel
Kapcsolási rajz:
Ahogy a rajzon is látszik a következő módon kell csatlakoztatni a vezetékeket.
Arduino pin 12 → DIN
Arduino pin 11 → CS
Arduino pin 10 → CLK
Arduino Power 5V pin → VCC
Arduino GND pin → GND
A kapcsolás megépítése után következzen tehát az áramkör programozása. Először bekell másolnunk a LED mátrix library-jét (LedControl-master) az Arduino IDE libraries nevű mappájába. Ezután nyisd meg az Arduino IDE fejlesztőkörnyezetet (arduino.exe).
Töltsd be az LCDemoMatrix.ino nevű programot az Arduino IDE-be ( Fájl/ Megnyitás) majd az alábbi kép fogad téged.
Az Arduino IDE bal felső sarkában találsz egy pipa ikont, amely a programkód ellenőrzését jelenti, mellette jobbra elhelyezkedő nyíl pedig a feltöltést kezdeményezését jelenti. Ha eddig nem tetted volna meg csatlakoztasd Arduinodat a számítógéphez majd töltsd fel rá a LCDemoMatrix.ino nevű programot. Ahogy az alábbi képen is látszik a LED mátrixon megjelennek a karakterek
További karakterek hozzáadása
Most pedig lássuk, hogy tudunk saját karaktereket készíteni, leképezni. A letöltött anyagokban találsz egy „PixelToMatrix” nevű programot. Ezzel a kis programmal könnyedén szerkesztheted meg a saját grafikádat vagy betűdet. A program megnyitása után egy kis ablak nyílik meg 8x8-as kis négyzetekkel. A zöld négyzetekre kattintva megtudod adni, hogy melyik LED világítson. Kattintás után a négyzet sárga lesz.
Ha elkészítetted a kívánt grafikád, karaktered akkor nem kell mást tenned mint a „ Generate” gombra kattintani.
Ezek után a pirossal aláhúzott részt másold ki és illeszd be a programkódba.
Már csak annyi teendőd van, hogy meghívd a karakteredet a programban. Ezt a következőképp teheted meg.
A program elejére (képen látható módon) a printByte parancsot használva meg tudod hívni a karaktered. Ellenőrzés és feltöltés után pedig a Mátrixon megjelenik a saját betűd, szimbólumod.
Letöltés
Leírás PDF formátumban : Itt található
Programkód és library
Megjegyzések
Megjegyzés küldése